Fikri Arif

Thursday, November 4, 2010

Cerita Kolam Renang je..


Hari ini, sekali lagi aku pergi ke Pusat Akuatik Shah Alam.. dah lama rasa nye x berenang di dalam kolam yang dalam sambil menikmati citarasa air klorin tempatan yang jernih dan mampu untuk membunuh kuman2 sesungguhnya.. haha.. kalau 5 tahun lalu, dengan penuh rasa angkuh, bongkak, takbur dan riaknya boleh menahan nafas di dalam air tanpa bantuan tong oksigen selama 3 hingga 5 minit.. tapi kini, jangan kata seminit.. 20 saat pun x sampai! baru masuk sekejap dah tersemput-semput macam sidut seput.. sungguh sadis mendengarnye.. dan tadi.. saya bertemu dengan seorang pelatih marine.. dia duduk di Port Klang, tapi berlatih di Shah Alam??? "jauhnye.. kenapa datang ke sini?", ujar saya kepada Beliau.. skema tak bunyik?? haha.. yelah.. bak kata pepatah, "jauh perjalanan, penatlah kaki berjalan.." badan nye agak sasa, tapi kurang ketinggian.. tapi boleh lah... tepat jam 3.06 petang aku membeli tiket.. dgn penuh debaran melangkah masuk ke dalam... dan sesungguhnya, ya! aku tidak suka membeli tiket kolam luar.. kerana kolam luar air nya cetek, kerana kolam luar air nye kotor, kerana kolam luar circumference nye kecik, kerana kolam luar xde atap(kalau hujan dah xleh mandi), kerana kolam luar budak tak bermoral suka kencing dalam kolam, kerana kolam luar ramai yang main2 air bukan nak berenang(nak main air, pergi WetWorldlah weyh!!), kerana kolam luar budak2 kindergarten buat blaja berenang(xleh kacau), kerana kolam luar xde privacy(perasan atau tidak, kat atas bukit blh amik gamba kita tgh mandi), kerana kolam luar parents selalu ade(rimaslah.. haha). setelah sejam lbh berenang, tiba2 dtg sekumpulan perenang Selangor.. Oh yeayh~!! they are totally HOT!!! they are all chinese including the coach. 7 boys and 2 amois~ woot2!! ^.^ Sementara itu (aiceh.. hahah), sekumpulan org arab pula tibe.. 5 orang dan kesemuanya lelaki termsk jurulatih.. lane ke 9, 8, 7, dan 6 perenang arab conquer.. (ibarat tenggiling mencarik gaduh, akhirnya mati dipukul gangster) tp sblm tuh, aku berenang di lane ke 7.. cukup2 je 20 pusingan aku buat, aku naik dan tgk atlet Selangor berlatih.. dan kini, ya! saya tahu bagaimana utk membuat latihan flexibilty di dalam kolam! terima kasih saya ucapkan kpd atlet2 perenang selangor.. walaupon curi2 belajar.. ilmu yang telah saya curik inilah yang akan saya amalkan.. mwahaha!! dah lah.. penat lah nak typing.. nk sambung tido. Gud nite! Jiyyah!


No comments:

Post a Comment